به بهانه آغاز سال تحصیلی تربیت بدنی وورزش حلقه مفقوده در آموزش و پرورش

فرصت حضورجوانان درمراسمات حسینی را قدربدانیم و ازطرح مباحث تفرقه انگیز پرهیز کنیم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
سخن مدیر مسئول: فرصت حضورجوانان درمراسمات حسینی را قدربدانیم و ازطرح مباحث تفرقه انگیز پرهیز کنیم
شهریور ۳۰, ۱۳۹۶

به بهانه آغاز سال تحصیلی تربیت بدنی وورزش حلقه مفقوده در آموزش و پرورش

به بهانه آغاز سال تحصیلی
تربیت بدنی وورزش حلقه مفقوده در آموزش و پرورش

علمای تعلیم وتربیت اعتقاد دارندانسان موجودی است با ابعاد جسمی ، عاطفی ، ذهنی وادراکی از نظر آنان تربیت در صورتی به تکامل می رسد که به همه ابعاد انسان توجه نداشته باشد. توجه افراطی به یک بخش از مقوله های تربیت وغافل شدن از سایر حیطه ها نه تنها سبب رشد وتعالی نمی شودبلکه مانع بزرگ در رسیدن به کمالات انسانی است. در حالی که این مهم در فلسفه آموزش وپرورش در بخش اهداف اصلی آمده است اما به دلیل اعمال نظرهای شخصی وسلیقه ای در سطوح مختلف آنچه که درنظام تعلیم وتربیت ما اتفاق می افتد توجه افراطی به حوزه شناختی وذهنی و بی توجهی مفرط به تربیت ابعاد جسمانی ،عاطفی واحساسی دانش آموزان است .نتیجه نگاه ذهن پروری درمدارس باعث نادیده گرفتن فعالیت های اساسی تربیت در دوره ابتدایی مانند فعالیت های پرورشی ، ورزشی ومهارت های زندگی می شود . بی توجهی به دروسی مانند هنر ، ورزش ، انضباط و فعالیت های پرورشی ومصادره آن ها به نفع دروس پایه مثل ریاضی و علوم با عث شده است خروجی های آموزش وپرورش در پایان دوره متوسطه که همان جوانان امروز هستند با شاخص های سلامت عمومی در ابعاد جسمی، روحی وروانی فاصله زیادی داشته باشند ومتاسفانه این روند غلط در دانشگاه هم ادامه می یابد تا مراحل اساسی تربیت از دست برود . نتیجه بی توجهی به ورزش دانش آموزان تربیت را به مخاطره انداخته بطوریکه هزینه های بیماری های حاصل از بی تحرکی به چند ین برابر افزایش یافته است با همین مقد مه ساده وکوتاه اگر با چشم باز به فضای فیزیکی مدارس ونگرش غالب مدیران سطوح مختلف آموزشی نگاه کنیم خواهیم دید به صورت افراطی بچه ها را صرفا به درس خواندن تشویق و ترغیب می کنند و به نیاز های حرکتی و عاطفی آنان مثل بازی های ورزشی و پرورشی ، هنر ، مهارت های زندگی توجهی همسو با برنا مه های آموزشی ندارند.
IMG14442737

دکتر علی محمدی
دکتر علی محمدی
توفیق تولد درشهرمقدس قم همزمان با تحولات سیاسی اجتماعی دهه چهل شمسی وبعد از آن اوج گیری مبارزات نهضت امام خمینی خوا سته یا ناخواسته ما را به جریات مبارزات سیاسی واجتماعی خاص اون روز ها متصل کرد. شاید باور این موضوع سخت واغراق آمیز باشد اما در سن یازده سالگی یادم هست با ترک تحصیل به جریان مبارزه با شاه ملحق شدیم وبا بزرگان آن نهضت، روز ها وهفته ها خارج از منزل شب وروزدر مبارزه فیزیکی با کماندو های شاهنشاهی بودیم،به طوریکه کاملا ما را شناسایی و دستگیر ومورد ضرب وشتم جدی قرار دادند. واز ما تعهد گرفتند که دیگر به خیابان ها نرویم ولی با اعلام حکومت نظامی باز تما م شب ها را در خیابان های آذر وچهار مردن لاستیک آتش می زدیم ومانع عبور ومرور ماشین های گارد می شدیم. به هر حال گذشت وجنگ هم رسید وما باز یه سهم کوچکی با حضور های متعد همزمان با تحصیل در جبهه ها توفیق سرباز شهید زین الدین داشتتند را پیدا کردم که چیز ها ی زیادی از این فرمانده 24 ساله در قول وعمل آموختم که بعد ها حتی در تحصیلات عالی رشته مدیریت هم نمونه های آن درس ها را ندیدم (روحش برای همیشه شاد) کار کردن در محیط های مختلف وسازمان های گوناگون برای من تجارب ارزشمندی رقم زد که امروز آن تجارب رابرای خدمت به جامعه وجوانان بکار می گیرم کار در سطوح مختلف اداری صف وستاد ، استان ووزارتخانه های آموزش وپرورش ، سازمان تربیت بدنی،هلال احمرکشوربخشی از جاهای است که من توفیق خدمت در سطوح کارشناسی ومدیریت میانی را داشته ام.سفر به اقصی نقاط کشور عزیزم ایران وآشنایی با فرهنگ وآدای روسوم مردم وقوم های مختلف هم از افتخارات دیگر این جانب می باشد که بسیار لذت بخش وتجربه آموز است. درحا ل حاضر مدرس دانشگاه هستم ودر بخش خصوصی آموزشی با ایجاد موسسه آموزش از راه دور برای کمک به رشد تحصیلی بازماندگان از تحصیل خدماتی ارائه می شود. فعالیت های علمی،پژوهشی وروزنامه نگاری بعنوان مدیر مسوول نشریه نشاط وزندگی از دیگر فعالیت های حال حاضر بنده است. ضمن اینکه مسائل قم را بطور ویژه مطالعه می کنم ومقالاتی را در نشریات محلی مثل روزنامه شاخه سبز به چاپ می رسانم. از خداوند منان توفیق خدمت به جامعه اسلامی را برای خود وهمه دوستاران ایران سر افراز خواستارم.یا علی مدد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *